נתי רוזנבלום – פסיכותרפיסט

האם להתחיל טיפול או להחליט להמשיך הלאה

פנייתה של נירית מרגשת ומבטאת התלבטות חשובה האם כשהקשר מורכב ובעייתי, כדאי לנסות להתמודד ולהתחיל לתקן, או אולי לנטוש כי זה נראה כל כך מסובך, ואולי כדאי להתחיל משהו חדש נקי וטוב מהתחלה. לכן החלטתי להביא לכם את התלבטותה ודעתי בנושא זה.

נירית
אני פונה אליך לא כל כך בכאב, אלא בסוג של ייאוש. אני ובעלי נשואים 8 שנים ויש לנו 2 ילדים. לפני  הנישואים היינו חברים 4 שנים. החברות הייתה ממש מצוינת ונכנסתי לנישואים האלה מתוך תחושה שמצאתי את אביר חלומותיי ואבנה משפחה כפי שתמיד תכננתי. כשנה לאחר החתונה, התחילו מריבות שלאט לאט בלי לשים לב, הרחיקו בינינו כל כך, עד שהיום אני לא מרגישה שאני אוהבת את בעלי, ובכנות הרצון הכי כנה שלי זה לחפש מישהו אחר. שוב להרגיש את האהבה הגדולה ולבנות משהו יותר טוב. אני ממש מאוכזבת מהמצב שהגענו. אני פונה בלי ידיעת בעלי כי אפילו לא הצעתי לו טיפול זוגי. אני לא בטוחה שאני רוצה. אני גם לא ממש בטוחה מה אני שואלת. האם זה הגיוני מה שאני מרגישה, יש טעם להתחיל טיפול זוגי, אם אני לא אוהבת אותו, ואם נתחיל טיפול זוגי איך זה יכול להחזיר את הרצון שלי בקשר, אולי אני לא אוהבת אותו יותר והזוגיות הזו מתה? אולי לא נכון להנשים אותה? אודה לך על תשובה מהירה כי לא טוב לי במצב הזה, ואני ממש מתלבטת אם לסיים את הזוגיות, ודי אובדת עצות.

נתי
פנייתך נגעה לליבי, אני מבין שהתחושה שלך מאד קשה. נשמע שאת חשה שחלום חייך למשפחה מאושרת כשאביר חלומותיך לצידך מתנפץ. את מסתכלת על האביר ותוהה מה את עושה לצידו, ולאן נעלמה האהבה שחשת ויש לך ספקות האם כדאי בכלל לנסות ולתקן, וגם האם זה אפשרי.
חשוב לי להדגיש שאכן לפעמים האהבה מתה, ואחד מבני הזוג מרגיש שהוא נפגע מספיק וליבו כבר לא במקום הזה של להיות ביחד. כמובן שזו צריכה להיות אך ורק בחירה שלך, ואת זו שתחיי איתה ועם תוצאותיה. עם זאת, במרבית המקרים  ההמלצה שלי היא לבדוק את זה בתוך מסגרת טיפול זוגי.
מספר סיבות ל-למה בכל זאת כדאי לבדוק את היחסים ואיך הגענו למצב הזה בטיפול זוגי או ייעוץ זוגי, ולא להגיד מיצינו יש פה משהו מקולקל, כדאי לנסות לבנות משהו חדש תקין מהיסוד.
א.    פעמים רבות לעזוב הכול ולנסות משהו חדש, זו פנטזיה, ולמעשה קצת בריחה מהמצב ומהמציאות כפי שהיא. אנחנו לוקחים את עצמנו, עם כל המכלול שלנו גם אם ניסע לטיול ארוך להודו "לנקות את הראש" או נחליף עבודה או זוגיות.
ב.    חשוב להבין את האני האמיתי שלי. להעיז  להתבונן  עמוק בפנים ולראות מה הביא אותי למצב הנוכחי. לשני בני הזוג חלק באינטראקציה הזוגית או בריקוד הזוגי, וחשוב להבין את חלקך שלב ביחסים כפי שנבנו .
ג.    לא מעט פעמים, נפרדים ומתגרשים, מוצאים בן זוג חדש וכעבור מספר שנים פתאום מבינים שהזוגיות החדשה טומנת בחובה בעיות דומות ואז קשה להבין איך זה יכול להיות. הרי ברחתי מקשר כזה, הכיצד שוב אני באותו סוג של קשר.  הסיבה היא, שאם אין הבנה עמוקה של התהליך הזוגי וכיצד הוא השתבש. אנשים נוטים לעשות שוב אותם דברים בדרך דומה להפליא. לפעמים אם משהו לא הצליח מנסים יותר חזק אך בדיוק באותה דרך, ואז למרבה ההפתעה מגיעים שוב לאותה תוצאה.
ד.    לא פשוט לעזוב משפחה וילדים. כולם משלמים מחיר לא פשוט על כך, גם הילדים וגם בני הזוג, ומניסיוני, למרבה הפלא,  פעמים רבות  גם זה שיותר יזם את הפרידה, מתייסר לא מעט בשל כך.
ה.    טיפול זוגי עשוי להביא את הזוגיות למקום טוב מאד, לעיתים למקום טוב יותר ממה שהיה אי פעם. התהליך הרגשי המתרחש בטיפול הזוגי יכול לקרב בין בני הזוג, לפתוח את הלב זה לזה באופן עמוק, שיוצר חברות אמיתית.
לסיכום אני ממליץ על טיפול זוגי כי הפנטזיה של התחלה חדשה ונקייה, מתנפצת בלא מעט פעמים. המחיר שמשלמים על הפירוק, יקר, ובעיקר כי ניתן לתקן ולהגיע לתחושות של קירוב ואהבה, באופן שקשה להאמין בשעת המשבר.
לעיתים, התחושה כה קשה, ואין רצון או יכולת לשבת יחדיו בחדר עם המטפל הזוגי. במקרים אלה נכון להגיע לבד, כי בכל זאת חשוב לעבור את התהליך גם עם לבד, או בהשתתפות חלקית של בן הזוג. אם זה מצבך, כדאי שתשקלי זאת.

Call Now Button