נתי רוזנבלום – פסיכותרפיסט

טיפול זוגי : איך בוחרים מטפל זוגי

אחרי שכבר הגעתם להחלטה שאתם רוצים טיפול זוגי (וגם זה בטח לא היה קל ופשוט), מגיעים לשאלת איך בוחרים מטפל זוגי טוב ושיתאים לצרכינו?
ראשית, המלצות לאנשי מקצוע טובים, הם תמיד ראויים ויכולים לסייע בבחירה. המלצות יכולים להתקבל מחברים שעברו טיפול אצל אותו מטפל והרגישו שנעזרו והטיפול סייע להם לפתור חלק או אפילו את כל בעיותיהם. המלצה כזו היא נחמדה ויכולה מעט להועיל, אולם קשה להסמך עליה ב-100%. כל מקרה שמגיע לטיפול שונה מרעו. כל אדם, כל אישה וכל זוג שונים במנה האישיות והאתגרים שעליהם להתייצב בפניהם ולפתור אותם. אף עם הכותרת נשמעת דומה, כגון, בעיות בתקשורת, בעלי לא משקיע בי,  חוסר הסכמה בחינוך הילדים, מריבות רבות שסיבתם לא ברורה, אשתי מדברת עם ידידים בניגוד לרצוני וכ', הרי שלמעשה כל כותרת כזו, צריך לפרק בטיפול והסיפור של כל אדם וכל זוג, שונה. כך שיתכן, שמטפל מסוים שהתאים לחברה לא יתאים לך, או מטפל זוגי שחברים חשו טוב איתו, פחות ינעם לכם.

המלצות טובות יותר הם מאנשי מקצוע מן המעלה הראשונה בעלי יכולת אבחנה חדה הן של המקרה שתציגו להם, והן של המטפלים הרבים שהם מכירים. במידה ויש לכם המלצה כזו, הייתי ממליץ בחום לפחות להפגש עם המטפל המומלץ ולנסות לראות אם זה יכול לעבוד בשבילכם.

אז כיצד תבחרו?

ובכן, כדאי לדלות מידע ממה שאפשר, המלצות מחברים, הרצאה של מטפל שהייתם בה והתרשמתם ממנו, ספרים שקראתם, או כתבות ואתרים באינטרנט. תבחרו מטפל אחד או שניים ותחליטו שאתם גם מגיעים לפגישה או שניים כדי להתרשם ולראות איך אתם מרגישים בפגישות איתו. חשוב שתרגישו נכון בפגישות, שתרגישו שמקשיבים לכם ונותנים לכם תחושה נעימה. חשוב להבין מה התהליך שעומד להתרחש בטיפול, על מה אתם צריכים לעבוד ומהי הדרך לעשות זאת. לחלק מהדברים שתארתי פה מגיעים לאחר יותר משתי פגישות, אולי עד 5-6 פגישות ובטיפול זוגי עד 8 פגישות) . אם לאחר מכן אתם עדיין לא מבינים מה אתם עושים שם ומה התהליך העומד להתרחש, כדאי לשאול את המטפל את השאלות הללו.

Call Now Button