נתי רוזנבלום – פסיכותרפיסט

איך בוחרים מטפל זוגי או טיפול זוגי

ברגע מסוים, לאחר כל הדחיות, הלבטים וההרהורים של: האם אנחנו באמת צריכים טיפול זוגי? אולי בכל זאת נצליח לפתור את זה לבד.? למה לערב מישהו זר? מחליטים או מבינים – שהגיעה השעה. בני הזוג חשים לא טוב בזוגיות שלהם, הנסיונות לפתור את הבעיות לבד, לא עלו יפה והקשיים נמשכים ולפעמים ההתדרדרות והמרחק הרגשי בין בני הזוג הולך וגדל. אוקי, אז איך מתקדמים מפה? איך בוחרים מטפל זוגי? לאן לפנות? לאיזה ארגון, קופת חולים או מכונים שונים, אולי מטפל פרטי?. גם ישנם זרמים שונים בטיפול זוגי וגישות שונות, אז את מה להעדיף??

מטפל זוגי מועדף

תמיד טוב לקבל המלצה מחברים שנעזרו בטיפול זוגי, או המלצה מפסיכולוג או מטפל זוגי שאתם מכירים וסומכים עליו. עם זאת, בכל מקרה חשוב לסמוך גם על תחושתכם. יתכן שמטפל זוגי שהתאים למישהו אחר, לא יתאים לכם מסיבות שונות: אולי משהו בגישה, בכימיה הבין אישית, במקום בו מתרחש הטיפול, בזמינות של המטפל, או בעלות הטיפול.  אתם יכולים להעזר בחיפוש באינטרנט, להכנס לאתרים של מטפלים, לקרוא ולהתרשם. חשוב לוודא שלמטפל הזוגי יש הסמכה מהאגודה לטיפול זוגי ומשפחתי בישראל.  אני ממליץ בחום לא להתבייש ולשאול. בעידן הזה של פלורליזים ישנם מטפלים שונים בגישות רוחניות ואחרות או שלמדו קורסים קצרים במקומות שונים אגב, אל תתנו גם לתואר דוקטור (יש דוקטורטים במקצועות רבים ושונים, אני מניח שלא הייתם רוצים שדוקטור לפיזיקה או אפילו לחינוך יטפל בכם), או לשם שאולי מצלצל לכם מוכר, לתת גושפקנא שמדובר במישהו מוסמך ומתאים.

גישות שונות

ניתן לשאול ולברר באיזה גישה המטפל נוקט, אם כי לא הייתי ממליץ שתעשו על כך מחקר מאד מעמיק מכמה סיבות: ראשית יש  זרמים רבים ותת זרמים ולהבין את הדקויות השונות היא משימה לא פשוטה כשלעצמה ובדרך כלל אין בה תועלת רבה, אתם הרי מעוניינים בהצלחה של טיפול זוגי אחד וספיצפי מאד – שלכם!!! ולא בסטטיסטיקה על טיפולים  זוגיים שונים. אגב סטטיסטיקה, המחקרים מראים שהדבר החשוב מכל בהצלחת טיפול הוא הקשר שנוצר בין המטופלים למטפל, ולא הגישה הטיפולית. מה שמחזיר אותנו לתחושת הבטן שלכם (רצוי -המגובה בהמלצה). אל תתנו לחיפוש לרפות את ידיכם. תעשו בדיקה קצרה, תנסו לברר לגבי המלצות ולכו על זה. קבעו פגישה. זה בסדר גם אחרי פגישה או שניים, להתרשם שמדובר במטפל או מטפלת שאינם מתאימים לכם,  ולקבוע עם מישהו אחר.   בכל מקרה מומלץ לא לפסול במהירות, ולנסות להתרשם היטב ואם משהו מפריע לכם לבחון מהו, ולשתף את המטפל בדברים שמפריעים לכם, ואף לדון בפגישה אם נכון לכם מטפל אחר. רוב המטפלים הרציניים והאחראיים (בהנחה שהקשבתם להמלצתי הקודמת לבחור מטפל מוסמך על ידי האגודה) ינסו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה לכם.

Call Now Button