נתי רוזנבלום – פסיכותרפיסט

בגידה ומשבר אמון בטיפול זוגי

שאלה לגבי טיפול זוגי
שלום, שמי רות , התחתנתי לפני 10 שנים ואמא לשתי בנות. לפני כשנה בעלי ואני היינו במשבר מאוד רציני עם ההורים שלו, הוא בקושי דיבר איתם והיה מאוד מדודכך. נסענו לנופש בחו"ל, ובאחד הלילות מצאתי את הטלפון לידו עם הודעה כתובה בה היה כתוב " פשוש, תשימי את המטען שלי במגירה", באותו רגע הרגשתי שהאדמה נשמטת מתחתי.
התחלתי לבדוק יותר וראיתי שכמה דקות לפני התקיימה שיחה, כמו כן ראיתי שהיו די הרבה שיחות לאותו שם ששמור בזיכרון בתקופה האחרונה.
הערתי אותו והתעמתי איתו. אז הוא סיפר לי שזאת פקידה במשרד שלו, שלאחרונה התחילו לדבר יותר, הוא שיתף אותה על התקופה הקשה שהוא עובר והיא הקשיבה לו, זה הכל, לא היה שום מגע בניהם אפילו לא חיבוק.

היחסים בנינו היו טעונים מאוד ומתוחים והוא טען שאצלה מצא אוזן קשבת.
לא ידעתי איך לעכל את זה, עד לנקודה הזו הייתי סומכת עליו בעניים עצומות, בחיים לא הייתי מאמינה. ראוי לציין שהוא לא טיפוס פלרטטן.
דיברנו על זה, למרות שהוא מאוד לא רצה לדבר על זה כי מבחינתו לא היה כלום אין צורך לנתח ולהתעסק עם זה.
בעניים המטען טען שהיא השאילה אותו וביקש שתשאיר במגירה במשרד.
למרות שדיברנו על זה אני לא הייתי משוכנעת ויום אחד התקשרתי למשרד וביקשתי את אותה פקידה אמרו לי שאין פקידה כזאת ולא הייתה מעולם. שוב הרגשתי מזועזעת מחדש, התקשרתי אליו ואז הוא שיקר שוב טען שזאת סטודנטית שמתמחה במשרד. אני לא זוכרת בבירור מתי אבל הוא שוב שינה את גרסתו ואמר שזאת כן פקידה שעבדה במשרד ועזבה לפני חודש למחלקה אחרת, מקודם אמר שהיא בכלל עוזבת את הארץ.
בקיצור הרבה שקרים ונשארתי עם כל זה. הוא התנצל הרבה אמר שהוא מתבייש בזה ולא קל לדבר על זה, ביקש שנעזוב את זה.
ובאמת השגרה העמוסה לא השיארה הרבה מקום לעצור על זה יותר מידי. ובכל זאת אני מרגישה שזה לא נכון.
הוא עובד המון ולא יוצא עם חברים או לפעיליות אחרות, כך שהיום אני מתקשה מאוד להאמין שיש קשר שהוא מסתיר.
מה עליי לעשות?

שלום רות
אכן את מתארת משבר אמון לא פשוט, בעקבות חווית בגידה.
את מספרת שגילית איזשהו קשר עם בחורה, ומאז את לא שקטה. אני חושב שהתגובה שלך מאד מובנה ומשוכנע שכל מי שקורא, מזדהה איתך בקושי הזה ובכאב הנלווה אליו. פחות סיפרת לגבי טיב הקשר שלכם: עד כמה אתם חברים, כמה אתם מדברים והאם משתפים אחד את השני בתחושות שלכם. למרות שלא תיארת בדיוק, בהרגשה שלי יתכן שכדאי לעבוד על החלקים האלה. מה שמחזק את תחושתי בזה שבעלך סיפר לך שבאמת ברגעים של הקושי חיפש תמיכה רגשית, קרבה והקשבה אצל מישהי אחרת. חשוב לחזק את החלקים האלה בזוגיות שלכם כך שתרגישו את הביטחון, הקירבה והאהבה בבית ולא תזדקקו למצוא אותם במקומות אחרים.

נתי רוזנבלום
מטפל זוגי ומשפחתי מוסמך

Call Now Button