נתי רוזנבלום – פסיכותרפיסט

טיפול זוגי לאחר בגידה

כשאחד מבני הזוג מגלה שבגדו בו, מדובר בשבר מאד קשה. רגשות רבים מתעוררים: כעס, בושה, השפלה, אשמה, בילבול ומבוכה, חשש ואי ידיעה כיצד לנהוג. כל הרגשות הקשים האלה יחדיו עלולים לגרום לנבגד, תחושה כה קשה שאינו יכול להכיל אותה.
כאשר מגיעים לטיפול זוגי לאחר בגידה, שואלים רבים, האם יש טעם בכך. לרבים עוברת המחשבה (או קטע מסרט) של אריזת תיק ועזיבת הבית בטריקת דלת.
השאלה מורכבת ולא חד משמעית. ככלל, ניתן לעשות טיפול לאחר בגידה וטיפול מוצלח כזה עשוי לגרום ליחסים להיות טובים יותר מאשר לפני גילוי הבגידה. אלא שנדרשים לכך כמה תנאים: רצון של שני הצדדים לשקם את היחסים. בסיס אמיתי ונכון ליחסים, נכונות לערוך בחינה אמיתית של חייהם המשותפים, הרגשות של כל אחד והציפיות האמיתיים מעצמו ומבן הזוג.

טיפול זוגי לאחר בגידה נוטה להיות עמוק, משמעותי וארוך יותר מטיפולים אחרים שכן הוא מערב, בוחן ובודק את ליבת מהותו של הקשר הזוגי בכך הוא מציע הזדמנות אמיתית לצמיחה אמיתית ולקירבה מחודשת. כמובן שבדיקה כזו עלולה גם לגרום לקץ הקשר הזוגי. אך, גם אם כך יהיה המצב יתכן שתסריט זה עדיף לשני בן הזוג, על פני זוגיות עקרה, לא מספקת וחסרת חיים, במידה ואכן לא ניתן להחיותה. בגידות יכולים לנבוע ממקורות שונים: בגידה על רקע של הימנעות מאינטמיות רגישת, בגידה שמקורה ברצון מתמיד לכיבוש, בגידה כחיפוש דרך לעזוב את הזוגיות, ובגידה כחוסר רצון או יכולת להתמודד עם קונפילקטים. טיפול זוגי, כמובן, יבחן את מקורות הבגידה, היות וכל אחד מהמקורות האלו מונעת על ידי אנרגיות שונות ודחפים אחרים, ועל המטפל הזוגי והזוג לקחת זאת לתשומת ליבם. ככלל טיפול זוגי לאחר בגידה מהווה אפשרות להערכה מחודשת של הזוגיות והזדמנות לצקת לתוכה תוכן וקירבה חדשים. כמובן שהדרך אינה פשוטה, קצרה או קלה והיא מחייבת אומץ ורצון.

לקריאה על תאור מקרה של טיפול לאחר בגידה,  חפשו פוסט שכותרתו טיפול זוגי – משבר זוגי או אולי  צמיחה זוגית.

Call Now Button