נתי רוזנבלום – פסיכותרפיסט

טיפול זוגי – פרק ב'

טיפול זוגי בפרק ב', הוא טיפול מורכב מעט יותר בטיפול זוגי בפרק א' (אך בהחלט לא פחות מבטיח). פרק א' מתחיל בדרך כלל בתמימות נעורים, בהתלהבות ומתוך אהבה רומנטית סוחפת. לפרק ב' מגיעים בדרך כלל כבר לאחר תחושת כישלון של הנישואים הקודמים. לעיתים קיימת אף תחושת בגידה או התנפצות חלום המלווים בתסכול ובאכזבה גדולים. כמו כן לפרק זה, מגיעים בדרך כלל כשלכל אחד מבני הזוג ילדים משלו, דבר שפעמים רבות לא מקל על המצב. בעיקר אם מדובר בילדים מתחת לגיל 18 הגרים עם הזוג. במקרים מסוימים ילדים של האם גרים עם בני הזוג, בעוד שהילדים של הגבר, מגיעים רק לביקורים.

הילדים הגרים בבית, עלולים לחוש פלישה ואיום על מעמדם. הילדים המגיעים לבקר עלולים לחוש פחות אהובים וזנוחים מצד האב. ההורים משני הצדדים עלולים לחוש אשמה ועקב כך להשתדל יותר מידי או לעשות צעדים לא מותאמים…. בקיצור, לא פשוט. בתוך כל הסלט הרגשי, קיים בדרך כלל רצון גדול מאד של בני הזוג להצליח בנישואין אלה.
טיפול זוגי בפרק ב' במקרה כזה יכול לכלול גם טיפול משפחתי, כדי לעשות תאום ציפיות בין כל המשתתפים במשפחה המתרחבת. הטיפול המשפחתי יכול להוות מקום לשחרר קיטור, לבטא חששות מפני העתיד לבוא, תסכולים שנצברו ומצבים שיש לפתור. בכך מסייעים להגיע ליותר הבנה ולפתור בעיות קימות או מדומינות.
בני הזוג בפרק ב', נמצאים באזורי ה-40-60. גילאים שכשלעצמם עשויים לכלול צמתיים משבריים הידועים בכינויים: משבר גיל הארבעים, משבר גיל החמישים, משבר אמצע החיים, גיל המעבר, גיל הבלות, הקן המתרוקן… (תרגישו נוח לבחור את המשבר המדבר אליכם:) ).
ראשית הייתי ממליץ לכם להתאזר בסבלנות, לקחת נשימה עמוקה ולהבין שבהחלט זה לא פשוט לשני אנשים בגיל זה לשלב את חייהם. אולם זה בהחלט אפשרי, זוגות רבים מדווחים על פרק ב', מוצלח מאד ומאושר אף הרבה יותר ממה שחוו גם כאשר היום מרוצים בפרק א. זהו גיל שבו כבר יותר מיושבים וסגורים ויודעים מה חשוב, על מה כדאי להילחם, איפה לוותר ומתי שווה הזוגיות שיעבדו עליה ולא יוותרו.  זאת, ניתן להשיג בטיפול זוגי ייעודי לפרק ב'. שנה טובה.

Call Now Button